Saturday, August 13, 2016

Penawar Ruam Pada Bayi



LEBIH CANTIK DAN MENAWAN DENGAN TANAH LIAT PUTIH
Adakah anda tahu, tanah liat sudah digunakan sejak lebih 4000 tahun dahulu lagi untuk menanggani pelbagai masalah kesihatan?
Info unik: Baru-baru ni saya dikejutkan dengan maklumat bahawa ada beberapa suku kaum di Indonesia yang memakan tanah liat untuk mengubati sakitt di bahagian perutt mereka.
Ajaibnya, mereka semua sihat-sihat belaka!
Dan dari pemerhatian saya, ada sesuatu yang membuatkan saya berasa iri hati kepada mereka. Walaupun kulitt mereka kebanyakannya gelap (sebab mereka bekerja di bawah panas terik matahari), namun tekstur kulitt mereka tetap HALUS dan CANTIK. Mulus-mulus semuanya. Sangat susah nak lihat j€rawatt ataupun masalah kulitt seperti ekzema, psoriasis, panau ataupun sebarang cela di kulitt puak ni.
Pelik juga pada awalnya. Apakah rahsia mereka?
Setelah dikaji, dapat saya simpulkan bahawa kulitt mereka sangat cantik disebabkan amalan menyapu lumpur tanah liat di wajah sebagai mask.
Tetapi itu di Indonesia. Berbalik kepada Malaysia, kita kaya dengan bermacam jenis tanah liat. Nak pilih yang mana satu?? Boleh kah kita guna sebagai mask?
Kalau kita tengok, kulitt orang Malaysia (khususnya wanita) kebanyakannya adalah jenis kulitt yang SENSITIF.
Dan untuk kulitt sensitif, tanah liat yang terbaik adalah tanah liat jenis White Clay (tanah liat putih).
Tanah liat putih adalah yang PALING LEMBUT dan halus teksturnya, dan ia tidak menyebabkan radang kulitt. Nak guna banyak kali pun tak ada masalah. Malah lebih bagus.
Taraaa!!! Berita gembira untuk kita di Malaysia. Tahukah anda, tanah liat putih ada banyak di Malaysia. Cuma nak proses tanah liat tu ke dalam bentuk bedak yang kita boleh pakai agak rumit sikit.
Yelah, takkan nak tepek tanah liat tu pergi kerja kan.. malu la.. dah jadi putih macam tepung gomak pula.
Taksub dengan khasiat tanah liat putih ni, saya terus buat carian di internet. Saya cari kalau-kalau ada jenama tempatan yang menjual krim atau bedak yang berasaskan tanah liat putih ni.
Misi Berjaya! Saya terjumpa Bedak Asma’. Berasaskan tanah liat putih 100% asli. Proses penghasilannya sungguh teliti dan sangat bersih. Jadi, segala khasiat dan kebaikan tanah liat putih tetap terpelihara. Bagi mereka yang mahu mencuba juga, boleh la cuci mata dulu di laman Fesbuk mereka, Bedak Asma’.
Oh, sedikit tambahan. Bedak berasaskan tanah liat putih ni bukan sahaja untuk kecantikan kulitt, malah baik juga untuk merawatt ruam pada bayi, ekzema, psoriasis, kudos buta, kurap, gatal serta lain-lain.
Manfaat alam semulajadi memang tak pernah mengecewakan. Sentiasa terbaik untuk kecantikan wanita. Kenapa memilih produk berasaskan bahan k i m i a lagi bila ada produk yang berasaskan alam semulajadi? Fikir-fikirkan.


No comments:

Post a Comment